Robůtci


Video

Vzniklo několik týmů (2-5 členných), ve kterých si účastníci během několika dopolední vytvořili krátký klip.
Postup:

(1) rozdělení do týmů

Rozličných činností při tvorbě dobrého videa je mnoho, proto je dobré si vytvořit tým, kde každý exceluje v něčem jiném. Na co mít tým dobrých střihačů, kde však nikdo nedokáže přijít s originálním nápadem?

(2) volba tématu

Je dobré si rozmyslet, pro koho video vzniká. Například, zda jej budeme ukazovat kamarádům na táboře, rodičům doma, nebo svému youtube kanálu (spolužáci?).
Od toho se odvíjí volba tématu, který je pro publikum zajímavý a formy, která je poutavá. Je vhodné odhadnout již na začátku vhodnou délku (v době internetové je méně často více).
Příklady:

  • sada skečů
  • krátký příběh
  • reklama
  • napodobení scény existujícího filmu
  • trailer neexistujícího filmu
  • epizoda večerníčku
  • apod

(3) scénář

Scénář strukturovanou formou popisuje, co se ve filmu děje. Nejde pouze o dialogy, ale i o popisy, kdo a co je na scéně, popis pohybu, činnosti, nálady.
Lze rozpracovat až do popisu konkrétních záběrů, mohou být doplněny dokonce i náčtrtem. Formu zápisu je vhodné držet konzistentní(jednotný styl, štábní kultura) a pochopitelnou pro všechny členy týmu.
Scénárista (nebo skupinka) musí formulovat svoji vizi tak, aby ji další prací bylo možno naplnit.
Ve skupince je dobré námět a základ scénáře vytvářet kolektivně (idea pitching, brainstorming), detailní rozpracování lze jako úkol rozdělit - jen pozor na jednotnost formy, aby z toho nevyšel kočkopes!

(4) tvorba záběrů

Techicky je vhodné záběry tvořit jednotně (všechny stejnou kamerou). Zdánlivě je natáčení

Herci: Nejsme divadelníci, zkusme se ale do nich vcítit! Vyjadřování emocí obličejem (v jak velkém je detailu?), řeč těla.

Kostýmy: Pokud víte námět předem, prohledejte šatníky a zkuste si vzít na tábor relevantní kousky oblečení. Bandita v potisklém tričku vypadá o mnoho hůře než když má obnošenou tuniku. Googlujte příklady kostýmů - ať už historii, nebo existující díla (a žánrové zvyky).

Pozadí: Zajímavých interiérů máme v Duncanu mnoho; co se týče exteriéru, přírody je kolem dost - pro město budete muset udělat v týmu vycházku do Janských Lázní.

Světlo: Vnitřní světlo: zkusíme zajistit několik dalších reflektorů pro osvětlení vnitřních scén. V interiérech je světlo kontrolované, což je výhoda. Světlo venku se může během záběrů měnit! Osvětlení je možné kontrolovat (každý smartphone má senzor osvitu).

Zvuk: Pokud neplánujete dabovat (postsynchrony) a vytvářet si zvukovou stopu, ujistěte se, že je při natáčení kolem klid. Ruch může mít na scéně místo - pokud je však nestálý, je to problém. Snadnější je tedy točit v tichu a ruch si přimixovat.

(5) střih a efekty

Střih dokáže úplně změnit příběh či vyznění díla. Nepřehánějte to s fancy přechody mezi záběry, ani s nevkusnými efekty (pokud to není váš umělecký záměr:))

(6) zvuk

Do existujících záběrů v tichém prostředí (s ozvěnou odpovídající scéně) dodabujte jednotlivé dialogy. Domixovat je ale možné (a vhodné) i další části zvukové stopy - zvýrazňující efekty (např. buchnutí dopadu či rvačky), hudbu.

Vzniklo


Foto

Základy fotografie: barvy, světlo, vztah délky expozice, clony a citlivosti. Kompozice, estetika. Obecenstvo, použití fotografií.
Praktické techniky: AWB a barvy, světlo a dynamický rozsah; hloubka ostrosti, rozdíl dlouhé a krátké expozice, motion blur, panning; kompozice.
Upravování: JPG vs RAW, úpravy barev, ořez, koláže

Programování

Modeláři

Elektronika

Prezentační dovednosti